Det blir «Sommer i Namdalen» også i år...

Helt siden 90-tallet har reiselivsguiden «Sommer i Namdalen» dumpet ned i postkassene rundt i regionen. Det vil den gjøre i år også.

Ny brosjyre: I starten av juni kommer en ny utgave av «Sommer i Namdalen» i ei postkasse nær deg. Foto: Bjørn Tore Ness 

arkiv

NAMSOS: Når du sjekker postkassa i starten av juni, vil du ikke bare finne posten og avisa, men også en rykende fersk reiselivsguide for Namdalen.

Siden 1993 har Namdalsavisa produsert og distribuert «Sommer i Namdalen», en guide til det som skjer og rører seg i Namdalen gjennom sommeren. Den har med årene slått rot og blitt et ettertraktet magasin hos turistinformasjonen i både Namdalen og i Sverige.

Ettertraktet

– Dette er jo og har vært turistbrosjyren for Namdalen i mange år. Når vi gir ut brosjyren vil den i tillegg til å havne i postkassene, legges ut i Sør-Helgeland, i Åre, Gäddede, Strømsund og Østersund, for å nevne noen steder.

Tidligere år har den faktisk gått tom flere steder, sier salgssjef i NA, Ola Hindberg.
 

Guiden vil også bli lagt ut i en bladbar versjon på NA sine nettsider.
 

– Den inneholder kart over hele Namdalen, en aktivitetskalender som tar for seg alle arrangementene i Namdalen, som igjen er delt inn kommunevis. Den vil gi en god oversikt over det meste i regionen i sommer, opplyser Hindberg.

Tips

I Namdalen har du mulighet til turer i skog og mark, så vel som fisketurer, klatreturer og kajakkpadling i en flott skjærgård – for å nevne noe. Alt dette kan du lese om i brosjyren.
 

– Det er mange namdalinger som tar vare på brosjyren og bruker den aktivt. Folk får jo besøk av slektninger og venner. Da er det fullt av tips til aktiviteter og turmål her, smiler salgssjefen.
 

Brosjyren gis ut i et opplag på rundt 35.000 eksemplarer.
 

– Alle kommunene i Namdalen er representert. Det som er fint er at inne i heftet er det delt inn kommunevis. Det gjør at det er mye mer oversiktlig å finne fram til det du er ute etter.
 

– Hvordan har tilbakemeldingene vært tidligere år?
 

– Det virker som at folk har vært fornøyd med produktet. Vi har fått veldig mange gode tilbakemeldinger, sier han.
 

– Er det noe nytt å finne i år, sett i forhold til tidligere utgaver?
 

– Brosjyren videreutvikles hvert år. I år er for eksempel bildebruken og inndelinga litt annerledes enn det den har brukt å være. Vi er i alle fall fornøyde med produktet og håper folk blir det også når den kommer i postkassa, sier Ola Hindberg.