Butikksenter i ny drakt

ÅPNING: Det var lange køer og mye folk da Spar Overhalla åpnet «ny» butikk på torsdag.

ÅPNING: Det var lange køer og mye folk da Spar Overhalla åpnet «ny» butikk på torsdag.

GLAD: Butikksjef Lise Sætervik smilte fra øre til øre over responsen på den nye butikken.

SUNT: Frukt og grønt har fått mye mer plass i den nye butikken.

Flere nyheter

Premiere på årets russerevy i Grong

Lærerne fikk gjennomgå, til stor glede

Grong har akutt dårlig økonomi - rådmann ønsker kommunesammenslåing

Legger ikke skjul på hvor kuttene vil komme

Nytt parkeringssystem på flyplassene i Rørvik og Namsos

Digitalt og billettløst

Torsdag var det offisiell åpning av «nye» Spar i Overhalla og det markerte at butikksenteret i Overhalla nå er ferdig.

OVERHALLA: – Ble det ikke bra fint?

Etter ni måneder med hamring, banking og flytting, framstår nå butikksenteret i Overhalla i komplett ny drakt. Ombygginga av hele senteret vil komme på omkring 15 millioner kroner når alt nå er ferdig.

Daglig leder på Spar Overhalla, Lise Sætervik, smilte fra øre til øre da hun torsdag formiddag spanderte kaffe og kake på kundene.

– Det fortjener de, jeg er både imponert og takknemlig over at kundene våre har holdt ut med å handle på en byggeplass i snart ni måneder, smiler hun.

Den nye matbutikken har blitt større, lysere, og har fått flere kasser. Butikken er designet etter Spar-kjedens nye profil.

– Med omkring 100 kvadratmeter mer salgsflate har vi fått en mye større frukt og grønt avdeling, kjøkkenet og ferskvaredisken har fått mer plass, og ikke minst har vi satset mye på kjøl og frys for å øke vareutvalget, sier hun.

– Hva betyr det for dere som matbutikk å være en del av et slikt sentermiljø?

– Mye. Vi har et veldig godt miljø oss mellom og kundene er veldig positive både til hvordan det nye senteret står fram som et hyggelig sted å handle.

Blant alle Spar-butikkene i Midt-Norge er butikken på Ranemsletta den som vokser mest.

– Vi kommer til å passere 40 millioner kroner i omsetning i år med god margin, og også de andre aktørene sier at de merker økt omsetning og flere kunder innom, sier Sætervik.

– Et senter må ha et navn?

– Og det får vi i løpet av høsten, det er en komité som jobber med ulike navneforslag hvor tanken er å få et navn og en profil som blir felles for hele senteret, sier hun.

Mer å lese på Namdalsavisa: