Attent er den nye digitalsatsinga i NA

NY ANNONSEKANAL: På nettstedet attent.no vil NA og Trønder-Avisa samle innhold fra annonsører som har en historie å fortelle, sier produkteier Lars Øvereng (til høyre) og sjefredaktør og adm.dir Kim Riseth i NA, sammen med salgsavdelingen i NA.
            (Foto:  Jonas Olsen)

NY ANNONSEKANAL: På nettstedet attent.no vil NA og Trønder-Avisa samle innhold fra annonsører som har en historie å fortelle, sier produkteier Lars Øvereng (til høyre) og sjefredaktør og adm.dir Kim Riseth i NA, sammen med salgsavdelingen i NA.Foto: Jonas Olsen

NY ANNONSEKANAL: På nettstedet attent.no vil NA og Trønder-Avisa samle innhold fra annonsører som har en historie å fortelle, sier produkteier Lars Øvereng (til høyre) og sjefredaktør og adm.dir Kim Riseth i NA.

Flere nyheter

Bilkjøring har rasert fire kilometer av skiløypa på Spillum

Løypesjefen: – Jeg blir bare lei meg!

I 1957 startet Bjørn Lie Namsos Vektløfterklubb. 60 år senere er han fortsatt pådriver i miljøet.

Snart 82 år, men fortsatt sterk som en Bjørn ...

Kommuner føler seg forbigått i politireformen

– Dette svekker tilliten

NA og Trønder- Avisa samler digitalt reklameinnhold på et nytt, felles nettsted. NAMSOS: – Vi velger å gå i en annen retning enn mange andre mediehus, som integrerer dette i sine ordinære nettutgaver. Vi ønsker å lage en egen kommersiell nettutgave, hvor alt reklameinnholdet er plassert, sier administrerende direktør Arve Løberg i Trønder-Avisa, som sammen med kollega Kim Riseth i Namdalsavisa er spent på hvordan produktet blir mottatt.

Fredag 8. april lanserte de to avishusene nettstedet attent.no

Avislederne understreker at slik markedsføring ikke er nytt for de to nordtrønderske mediehusene.

– Vi har i flere tiår produsert annonsebilag som en del av pakken til våre lesere. Dette har fungert godt og har vært en viktig inntektskilde, opplyser Riseth. Bilagene har vært skilt fra avisproduktet på egen rygg, der avisenes markedsavdelinger har stått ansvarlig for utgivelsen.

Når man nå lager en digital annonsekanal basert på innholdsmarkedsføring, skjer dette altså på en ny nettutgave som vil bli markedsført på de to mediehusenes ordinære nettutgaver. Men klikker du deg inn dit vil den framstå som en helt egen nettutgave.

– Vi ville ha et moderne utrykk; en utgave som ser helt annerledes ut enn våre redaksjonelle produkter på nett. Vi har jobbet mye med å skape dette uttrykket – og vi har så langt fått meget god tilbakemeldinger fra aktuelle kunder, sier Arve Løberg.

Lars Øvereng er ansvarlig for den nye satsinga på innholdsmarkedsføring i NA, og vil bistå kunder i å få fram budskapet.

– Vi tror dette vil framstå som attraktivt for annonsekundene, og vil være et bra tillegg til de andre reklamekanalene vi har. Samtidig vil det ikke blande sammen det redaksjonelle og kommersielle produktet vårt, sier Lars Øvereng.

Mer å lese på Namdalsavisa: