Jarbel lo da han fikk se svaret fra BN bank

INGEN DEMPER: Jarbel Brevik og kollega Silje hadde en fantastisk opplevelse i Royal Albert Hall. Tapet av kredittkortet la ingen demper på humøret. FOTO: PRIVAT

INGEN DEMPER: Jarbel Brevik og kollega Silje hadde en fantastisk opplevelse i Royal Albert Hall. Tapet av kredittkortet la ingen demper på humøret. FOTO: PRIVAT

FUNKER PÅ ENGELSK: Jarbel Brevik fikk i oppdrag å lage t-skjorter til kollegene, og han valgte å oversette noen av Åges låttitler til engelsk og trykke det på skjortene. FOTO: PRIVAT ------------------------- Tekstene inneholder (16 Åge-låter og 31 DDE-låter)

Flere nyheter

Historisk dag da Namdal regionråd ble stiftet i Røyrvik

Fylkesmann-lærling imponert over namdalingene

Fem namdalinger tok norgescuppoeng – Bruvoll best på 10. -plass

Spår Hundseth helt i toppsjiktet

Både Foldafjord og Olav Duun måtte sette igjen passasjerer på Black Friday

– Aldri opplevd maken til pågang

Etter å ha mistet kredittkortet i London skrev Jarbel til kundesenteret hos BN bank. Sjekk svaret han fikk!

TRONDHEIM: Jarbel Brevik fra Trondheim var som mange andre trøndere i Royal Albert Hall for å se Åge Aleksandersen og Sambandet levere en konsert til terningkast seks.

I løpet av helga mistet han dessverre Visa-kortet sitt. Mandag morgen sendte han følgende epost til BN bank:

«Hei

Vi var i London i helga og så på Åge og Sambandet. Det var Langt igjen til Royal Albert Hall da jeg mistet visakortet.

Det var ikke helt Min dag idag sa dem. Jeg måtte Tenk meg om for å betale 4 pils og 1 pizza plutselig.

Det var heldigvis Eldorado av trøndere der som kunne hjelpe meg. Selv om det kanskje ikke ble som i sangen Rio de Janeiro og kontoen stengt, klarte jeg å Levva livet den helgen.

Vi skulle ut Lørdagskveld også. Jeg følte meg litt som Fremmed fugl uten penger plutselig. Men da gikk hu ene kollegaen min To skritt fram og ba meg om å Holde kjæft og spis is. For jeg fikk ikke sitte i hotellrommet alene. Jeg fikk låne penger av henne mot at hu fikk Dains me mæ.

For å gjøre historien litt kortere så jeg slipper å skrive 14 Pages til dere... Jeg trenger nytt visakort. Jeg lover å Hold fast på kortet 24.12 og ikke miste det igjen.

Selv om det ikke ble mye tax free shopping på Veien hjem så ble helgen med Mykje lys og mykje varme.

På forhånd takk for hjelpen.

Med vennlig hilsen

Jarbel P. Brevik»

- Fantastisk opplevelse

Sammen med kolleger fra Din Bedriftshelsetjeneste AS var Brevik strålende fornøyd med konserten og London-turen til tross for tapet av kredittkortet.

Les også:

Ingen over - ingen ved siden

Åge Aleksandersen og resten av Sambandet var virkelig i storslag, og ga publikum en kveld de sent vil glemme.

- Det var en fantastisk opplevelse. Dessverre bommet jeg på lomma i mobilkortholderen min, og mistet Visa-kortet en eller annen gang mellom fredag og lørdag. Men det var jo mange som tilbydde seg å hjelpe meg, så nå er det bare å begynne å betale tilbake, sier Brevik med en latter.

undefined

 

Svarte med DDE-sanger

Men det som virkelig fikk lattermusklene i gang var svaret han fikk fra BN bank dagen etter at han sendte eposten:

«Hei!

Kanskje fikk du For my av det gode da du va i London? Du kan Sei ka du vil, kanskje har du 2000 grunna, men det bli itj nå Ripa i lakken fordi. Det e Så fint å få prøv sæ på livet vet du. Det vart kanskje Ei lang natt, og Så kjem morrada’n. Æ har itj sagt at den e særlig god, men da starte man heldigvis med Blanke Ark. Og Sånn går no dagan, men Du kan stø dæ på mæ. Æ har tid, så BN Bank fikse saken. Flaks for dæ at du slipp å kjør E6 helt te Verdens ende, for det her ska vi fiks på kundesenteret i By’n vi bor i. Ja, æ e jo itj en Bondeknøl heller og langt ifra ei Skitkjerring. Så du kan bare senk skuldran – Det går likar no!

Det umulige e mulig, så vi ska selvfølgelig send dæ et nytt Visa-kort. Du ska slipp å dra det opp med Vinsjan på kaia samtidig som du sjer på Stjernan i ei sommernatt, du får det i posten om en 4 - 5 dagers tid. Og så må du husk: Vi e langt ifra Sint. Vi står sammen i Gode og onde daga, Vi e trøndera, Vi e konga - Vi e et perfekt par!

Alt som æ ønske mæ e at du no ska vær fornøyd, og at du seiner kan husk Det fine vi hadd’ sammen. Lykka kjæm itj rækan på ei fjøl, så Det gjelds å ha det artig, det e jo faktisk hele Meninga med livet.

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen

Silje Havdal

Forbrukerøkonom/Teamleder kundesenter»


- Slo på stortromma

Havdal sier til Adresseavisen at mistet kredittkort er en ganske vanlig henvendelse på kundesenteret.

- De fleste skriver bare hva som skjedde og hva de ønsker. Men det var skikkelig artig at en kunde gjorde såpass mye ut av forespørselen, sier hun.

- Jeg har vært kreativ i svar tidligere, men denne gang måtte jeg slå på stortromma. Men vi kan ikke skrive slik til alle kunder, da vil de tro at vi alle er sprø. Dessuten skal jeg innrømme at det tar en del tid, sier hun.

Les også:

Ros fra alle hold

Åge og Sambandet hylles av avisanmelderne etter konserten.

Hun synes likevel tidsbruken var verdt det i dette tilfellet.

- Vi lever av gode kundeopplevelser, og vi håper kunden satte pris på tilbakemeldingen. Jeg ønsket å svare med samme mynt. Man må ha det artig i hverdagen, selv om vi er en bank, sier hun spøkefullt.

Åge Aleksandersen i Royal Albert Hall FOTO: BJØRN TORE NESSFoto: BJØRN TORE NESS

 

- Utrolig artig

Havdal understreker at BN bank ønsker å være litt folkelig, og eposten var dermed et godt bevis på akkurat det.

- Når kunden valgte Åge, så måtte jeg ta DDE som motsvar. Min epost består kun av DDE-sanger, sier hun.

BN bank-kunde Brevik synes det var herlig at han fikk svar i samme ånd som eposten han sendte.

- Det var utrolig artig at de slo til med dette svaret. Jeg hadde jo et fint oppspill, sier han.

- Lille ekstra i hverdagen

Han forteller at han leste en VG-sak hvor hver av låtene Åge spilte var gitt terningkast. Dette fikk ham til å tenke på eposten.

- Det var så mange av titlene som passet inn med det jeg hadde opplevd. Så hvorfor bruke andre ord, når Åge hadde den hverdagspoesien jeg trengte? Så da lånte jeg litt av Åge, og håper ingen klager eller saksøker meg for det, sier han.

BN bank forsøkte å ringe Jarbel i løpet av mandagen, men han rakk aldri å ta telefonen. Det var et lykketreff, for da fikk han det skriftlige svaret fra BN bank.

- Min første reaksjon var at dette må jeg dele med noen. Jeg må få skryte av at de har humor. Dette er det lille ekstra man savner i hverdagen, sier han.

Tell antall sanger!

Brevik innrømmer at han ikke er den største Åge-fanen, men da en hel gjeng fra jobben skulle dra, ble han med på turen.

- Turen var flott. Det var trøndere overalt. Det var som om Trøndelag hadde blitt flyttet til London. Man hørte trøndersk overalt og det var ingen tvil om at vi satte preg på byen, mener Brevik.

Han har foreløpig ikke svart på den originale eposten til BN bank.

- Jeg sitter og tenker på hva jeg skal svare. Men jeg håper hun fortsetter med den gode serviceinnstillingen, sier Brevik.

P.S. Klarer du å se hvor mange Åge-titler det er i eposten til Jarbel? Og hvor mange DDE-referanser det er i svaret til Silje? Svaret finner du hvis du skroller enda lenger ned.















Mer å lese på Namdalsavisa: