Brudepar skuffet over hotellets service

Magnhild Berre og Lars Haukelidsæter er ikke fornøyde med kunde- servicen etter at Lyngen Fjordhotell kansellerte reservasjonen deres på 30 hotellsenger.

Misfornøyde: Lars Haukelidsæter og Magnhild Berre føler seg dårlig behandlet av Lyngen Fjordhotell på Sjøåsen. 

arkiv

NAMDALSEID: Allerede i september i fjor reserverte det kommende ekteparet soverom på hotellet i forbindelse med bryllupet sitt.

Omtrent 30 av de mellom 50 og 60 tilreisende skulle tilbringe natta på hotellet, men en og en halv måned før bryllupet mottok paret en mail fra hotelleier Tor Åge Ingvaldsen. I mailen sto det at rommene ikke lenger var disponible, og at reservasjonen var kansellert. Magnhild beskriver servicen i etterkant av kansellasjonen som elendig.



– Vi synes selvfølgelig det er kjempebra at Lyngen Fjordhotell har fått en slik kontrakt, men man skal ikke glemme de lokale kundene heller.

– Vi har henvendt oss til hotellet flere ganger uten å ha fått svar, og opptredt på en høflig og saklig måte, sier Magnhild Berre.

Paret hadde lyst til å benytte seg av det lokale hotellet, som ligger ei mil unna heimplassen på Namdalseid. Berre syns det er trist å bli bedt om å ta inn på hotell i Namsos eller Steinkjer.

– De forsto ikke frustrasjonen vår, og det er bare trist, sier hun.

Da paret ba om kompensasjon på 6.000 kroner for kanselleringen, ble de ifølge Berre møtt med null forståelse fra hotelleier Ingvaldsen.

Nå har det kommende ekteparet fått god hjelp av lokalbefolkningen til å finne et sted der gjestene kan overnatte.

Langvassheimen, som eies av Namdalen fjellstyre, skal nå huse flere av bryllupets gjester.

– Folk har tilbudt seg å bidra, og har stilt opp med dyner og puter. Det er vi veldig takknemlige for, forteller Berre.

Hotelleier Tor Åge Ingvaldsen legger seg langflat for hendelsen, og skylder på at han og de ansatte har hatt det svært travelt den siste tida med å ferdigstille kontrakten med Statnett og kroatene. Likevel mener han det er urimelig av paret å kreve kompensasjon.

– Vi sa ifra om kansellasjonen i god tid i forvegen. Sånn sett mener vi det er urimelig å måtte betale kompensasjon, sier Ingvaldsen og legger til:

– Men vi innrømmer at vi har vært for dårlige til å svare på henvendelsene, og det beklager vi.