Bayer venter – stor pågang

Flere nyheter

Det går ikke så det griner i reiselivet, men det grines over løftebrudd

Arbeidsplasser i fare

Trude Wester hedret under generalforsamlinga i NHO Service

– En pris som betyr mye

Vil tilby varer fra ulike overskuddslager

Slik skal Britt slå billigkjedene på pris


Vi har vel alle sammen ringt kundeservice og trykket oss gjennom en tilsynelatende endeløs meny før vi omsider får dette svaret:» Vi har for tiden stor pågang. Vi beklager at De må vente.»


Dette hendte meg i går, og jeg tilbrakte ventetiden med å tenke ut noen alternative meldinger. Disse anonyme stemmene forteller nemlig ikke hele sannheten bak den tidvis lange ventetiden.

Ettersom jeg måtte vente i over 10 minutter fikk jeg god tid til å tenke ut alternativer. Hva med denne: «Vi har alt for få kundebehandlere i forhold til pågangen. De må derfor finne Dem i å vente en god stund» En annen mulig variant er denne:» Våre produkter dessverre beheftet med en del feil. Derfor ringer mange kunder for å klage og få hjelp, og derfor blir ventetiden noe lang. Vi beklager dette, men sånn er det bare.»


En annen måte er å sysselsette innringeren i ventetiden. Da kunne meldingen våre slik: « Det vil ta lang tid før De får kontakt med våre konsulenter. Vi forslår derfor at De setter på høyttalerfunksjonen på telefonen, legger den på bordet, finner fram kortstokken og begynner å legge kabal for å fordrive tiden»


Det som stort sett mangler, er et system hvor man taster inn sitt telefonnummer og blir oppringt, men det gir litt for liten inntekt til de som tjener penger på vår ventetid. Derfor blir vi sittende der.


Hva er så løsningen? Min egen løsning er at jeg kjøper mest mulig i lokale butikker. Dermed kan jeg ta meg en tur til vedkommende butikk. Der får jeg kontakt med et levende menneske fra første stund, får forklart problemet og får ansvarliggjort butikken direkte. Skulle de be meg ringe noen, kan jeg med god samvittighet be dem gjøre det selv. Det var de som solgte meg produktet.


Mer å lese på Namdalsavisa: