Næringskonferansen 2016

Se direkte fra utdelingen av årets servicepris

Namdalsavisa sender direkte fra hele Næringskonferansen. Sendingen starter kl. 11.00 torsdag formiddag.

Program for konferansen:

  • 11:00 Velkommen. Gunn Iren Svendsen
  • 11:15 Namdaling mot maskin? Hvordanstyres din kommunikasjon i morgen? Ingvild Moen og Olav Mellingsæter
  • 12:00 Å skape en industriav vår tids utfordringer. Lars Iversen
  • 12:35 Pause
  • 13:00 PrisutdelingServiceprisen
  • 13:10 Å åpne for muligheter: En menneskesentrerttilnærming til vekst. Anna Kirah
  • 13:45 Pause
  • 14:30 Utviklingsprosjekter Innovasjon Norge,Vigdis Harsvik
  • 15:00 Alt som kan digitaliseres,vil bli digitalisert. Hans-Petter Nygård-Hansen
  • 15:35 Hvordan Inatur har skapt vekstved hjelp av ny teknologi. Morten Pedersen, Inatur
  • 15:45 Innovasjon og digitalisering. Innovasjonsfabrikken,Bjørn Ola Holm
  • 16:00 Pause
  • 16:25 Framtidens markedsføring i dag. Hanne-Lene Dahlgren, Google
  • 17:00 Det umulige er mulig. Knut-Eirik Dybdal, Arctic Race
  • 17:45 Prisutdeling - Årets næringslivsaktør

Les mer om programmet her.

Serviceprisen

Du kan stemme på den du mener fortjener årets servicepris helt fram utdelingen til kl. 13 torsdag.


Forslagene har strømmet inn, og her har du de ti finalistene til årets servicepris du kan stemme på.

Begrunnelsen fra tipser kommer bak navnet på kandidaten.

1. Tove Martinsen, Strikkeburet: "Hun fortjener dette pga veldig god service og alltid godt humør. Hun jobber kjempehardt for å hjelpe alle kunder på best mulig måte. Ståpåviljen er enorm."

2. Elias Kvernmo, rema 1000 rock city: "Alltid blid og hyggelig. Gir hver dag den beste servicen du kan forvente"

3. Roy Inge Bergli. Liverten: "Står på for bedriften og bygda, yter service og tjenester til både bygdefolk og turister hele året. Er bestandig blid og prøver hele tiden å strekke seg lengre enn langt for å gi kundene det de spør om- vare seg det gjelder mat eller det å få til arrangement i bygda som fungerer knirkefritt! Han er en ekstremt flink organisator- med vertskapsrollen fremst i alt han gjør."

4. Libris Rørvik v/ Line Bakke Fjær: "Fantastisk service og alltid like blid"

5. Coop Marked Naustbukta: "Selve hjertet i bygda! Utvider åpningstider når noe skjer, som feks under Sildvikafestivalen, har kafé på lørdager og fast utstilling med kunst fra bygdas barnehage".

6. Ingeborg Heia på Grong sparebank: "Super service  og smittende smil/latter. Blid og trivelig som yter max for kundene".

7. Ullvaren kafe med Arild og Hilde: "Har nedlagt masse energi og kreativitet i å utvikle Ullvaren Kafe til et spisested med god mat og hyggelige omgivelser. Her er ingen ting umulig og de har klart å skape et godt servicemiljø og samtidig en kulturperle for Namsos by gjennom et lokalhistorisk interiør med hyggelige konserter for amatører og mer profesjonelle aktører. Ullvaren kafe/Peer Gynt ved Arild og Hilde omtales både av publikum og artister som meget serviceinnstilte og er et forbilde for de som driver innen servicenæringen.#"

8. Tor Arne Bjørgum på Coop Extra Spillum: "Blid og engasjert ståpåvilje både for bedriften og ansatte."

9. Kine & Kine på Kines corner: "De står på, baker gode kaker, å er bestandig blid å hyggelig". 

10. Mats Andre Lauten, Rema 1000 Amfi: "Jobber på Rema1000 amfi som alltid er blid og yter fantastisk service til sine kunder".


Avstemmingen foregår på SMS – og du kan stemme helt fram til selve utdelingen på næringskonferansen torsdag 10. november.

For å stemme sender du en SMS med kodeord NAPRIS mellomrom og nummeret på din kandidat til 2005. Tjenesten koster 3 kroner per melding. Eksempel; NAPRIS 1 til 2005. Du kan bruke store eller små bokstaver.

– Serviceprisen er NA-lesernes pris, det vil si det er NAs lesere som foreslår kandidater og stemmer på dem. Vi har delt det ut hvert år under næringskonferansen, som vi sammen med Namsos næringsforening var med å starte. For oss er det viktig å være med å hylle og trekke fram de som gjør en ekstra innsats. Det er både enkeltpersoner og bedrifter som kan få prisen, og vi har sett at avstemmingen har engasjert mange. Service er kanskje det viktigste, nesten uansett yrke, derfor er dette en pris som henger høyt og er en stor ære, sier NA-redaktør Kim Riseth.

Mer å lese på Namdalsavisa: