Vil tilby varer fra ulike overskuddslager

Britt skal slå billigkjedene

BILLIG OG BRA Butikksjef Britt Helen Følstad tar opp konkurransen med billigkjedene i Namsos. – Vi skal være billigst, lover butikksjefen. 
            (Foto: Bjørn Tore Ness)

BILLIG OG BRA Butikksjef Britt Helen Følstad tar opp konkurransen med billigkjedene i Namsos. – Vi skal være billigst, lover butikksjefen. Foto: Bjørn Tore Ness

Ideen bak Lavpriskurven er å tilby kunder ekstremt lave priser.

Britt Helen Følstad
Flere nyheter

Historisk dag da Namdal regionråd ble stiftet i Røyrvik

Fylkesmann-lærling imponert over namdalingene

Fem namdalinger tok norgescuppoeng – Bruvoll best på 10. -plass

Spår Hundseth helt i toppsjiktet

Både Foldafjord og Olav Duun måtte sette igjen passasjerer på Black Friday

– Aldri opplevd maken til pågang

I november åpner Britt Helen Følstad dørene til Lavpriskurven – en butikk som alltid skal være billigst.

NAMSOS: – Ideen bak Lavpriskurven er å tilby kunder ekstremt lave priser, sier Jarl Andreassen, som gjennom Namsosjarlen har inngått en franchiseavtale med Northglobe AS om drift av butikkonseptet i Namsos.

Snacks og tørkerull

– Hvilke varer vil dere tilby?

– Det er varer i alle dagligvarebransjens hovedkategorier, som snacks, søtsaker, såpe, vaskemiddel, kaffe, tørkeruller, og den lange lista fortsetter, sier Britt Helen Følstad, datter av Jarl Andreassen, som blir butikksjef.

Siden begynnelsen av september har det vært hektisk aktivitet i de nye lokalene i Alcaden.

– Vi har jobbet på spreng med å fylle den 300 kvadratmeter store butikken til åpninga i begynnelsen av november, sier Britt Helen Følstad.

– Hva skiller dere fra andre lavprisbutikker?

– Pris. Vi skal være billigst, fastslår Andreassen.

Northglobe AS er et selskap som kjøper produkter som av flere grunner ikke selges gjennom den tradisjonelle vegen i dagligvarebutikker.

Nye varer hver uke

– Dette kan være produkter med designendringer, overskudd, best før, med mer. I stedet for at varer blir destruert, vil vi hjelpe til og få solgt dette med redusert pris, sier Andreassen.

Butikken skal ifølge franchisetakeren ha tilgang på nye varer hver eneste uke.

– Det gjør alltid et besøk i vår butikk spennende, sier Følstad.

Mer å lese på Namdalsavisa: