– Nå ble jeg overrasket!

– Blomst? Til meg? Bilmekaniker Alfred Olsen blir skikkelig tatt på senga når NA dukker opp med Lørdagsblomsten.

KOSELIG: Alfred Olsen på Høylandet Auto får Lørdagsblomsten for sin gode serviceinnstilling,  

arkiv

HØYLANDET: – Nå vet jeg ikke hva jeg har gjort for å fortjene denne, utbryter Alfred Olsen på Høylandet Auto.

Men det kan vi fortelle ham. Det er rett og slett en meget fornøyd kunde som har vært i kontakt med NA med en innstendig oppfordring om å dele ut Lørdagsblomsten til bilmekanikeren.

Takker for god service

Bakgrunnen er som følger: Tirsdag 29. mars kom vår tipser kjørende gjennom Høylandet med punktert dekk. Han kom seg til Statoil-stasjonen. Der ble det bråstopp, og Alfred Olsen ble kontaktet.

«Han stilte opp, skiftet dekk og sørget for at alt ble ordnet», sier tipseren som også framhever at Olsen slett ikke tok for mye betalt for jobben – og at han fikk det nye dekket til en svært gunstig pris.

Den uheldige bilisten peker på at Olsen var både imøtekommende og serviceinnstilt.

– Oi, oi, oi, det er sånt som dette som lyser opp hverdagen til en vanlig bilmekaniker, sier Olsen.

Han kan godt huske den uheldige sjåføren, og medgir at ja, de forsøker å hjelpe til med å løse problemer for vegfarende så godt de kan.

Har holdt på med bil hele livet

Olsen forteller at de i ny og ne blir kalt ut på kveldstid og i helger for å hjelpe folk som har fått problemer med bilen.

– Det gjør vi selvsagt. Det er mye trafikk gjennom Høylandet – og dårlige kommunikasjoner dersom det blir stopp med bilen, påpeker Olsen – og tilføyer at god service gir godt rykte som igjen kan føre til mersalg.

Han har jobbet som bilmekaniker i fem-seks år etter at han var ferdigutdannet. Det lå i kortene at det var bil han skulle drive med. Det er faren hans og tanta som i dag driver Høylandet Auto, og Alfred er en av flere arvtakere.

– Jeg har gått nedpå her siden jeg var liten, smiler han.