Nå er det avslørt hva som ligger bak Remas nye kampanje

«Æ» skal kutte prisene

Rema 1000 skal vinne priskrigen med personlige priser og tilbyr ti prosent kutt på varene kundene handler mest, samt ti prosent rabatt på fersk frukt og grønt.

BILLIGERE? En ny app skal ifølge REMA 1000 føre til billigere varer til kundene.  Foto: ILLUSTRASJON REMA 1000

NAMDALSAVISA

OSLO: Administrerende direktør Ole Robert Reitan har tirsdag snakket til «menigheten» på Gardermoen.

Foran 600 kjøpmenn fra hele landet, ble Rema 1000 sin store nye digitale satsing «Æ» presentert.

Kundens behov først

Rema har under utviklinga av «Æ» hele tiden hatt fokus på kundenes behov, samt det å gjøre det enkelt som er Remas filosofi.

– Vi kutter prisene på det du handler mest – rett i kassa. Dermed sparer du penger hver gang du handler. Her er det ingen lokketilbud eller bonussystemer som gjør det komplisert å følge med, sier Ole Robert Reitan.

Hva innebærer «Æ» for folk flest?

– Med «Æ» gir Rema 1000 deg ti prosent kutt på de ti varene du handler mest, samt ti prosent avslag på fersk frukt og grønt. Du kan til enhver tid se hvor mye du har brukt og spart, svarer Ole Robert Reitan.

Gratis å bruke

Appen «Æ» er gratis å bruke og kan lastes ned i App store og Google Play. «Æ» er tilgjengelig for bruk i alle Rema 1000-butikker fra 5. januar.

Om hvorfor Rema 1000 har gjort dette grepet sier Reitan:

– Kunden er vår øverste sjef, og skal få personlig priskutt på varene de handler mest. Ikke de varene som dagligvarene ønsker å selge. «Æ» e nå din, sier han.

Rema skal også prioritere satsingen på sukkerfri drikke i 2017 gjennom et samarbeid med Ringnes bryggeri.