NA vant europeisk mediepris

– En utrolig anerkjennelse, sier Kim Riseth og Lars Øvereng etter at NA vant europeisk mediepris i Wien mandag kveld.

Glade vinnere: Kim Riseth og Lars Øvereng mottok den europeiske prisen i Wien mandag kveld. 

NAMDALSAVISA

WIEN: Prosjektet «Misjon visjon» var nominert i kategorien innholdsmarkedsføring i European Digital Media Awards 2019.

I skarp konkurranse med store medieaktører fra Sverige og Kroatia, ble NA utropt som vinner.

– Stort

– Dette er stort, sier Lars Øvereng, produkteier innholdsmarkedsføring i NA.

– Vi er ikke den største avisa på utdelinga, fortsetter han og viser til at blant annet Guardian og Bonnier var blant de nominerte.

– Derfor er det veldig artig å få anerkjennelse for det vi jobber med, fortsetter han.

Under «Misjon visjon» hadde Namdalsavisa og Nye Namsos satt sammen et team av tre agenter; en politimann, en prest og en bartender.

I løpet av åtte dager skulle de besøke åtte grender fra Lund i nord til Korsen i sør.

Oppdraget? Finne det beste fra hvert sted.

Alt ble presentert live med daglige sendinger på Facebook, som agentene ledet.

– Stolthet

– Jeg synes det er en utrolig anerkjennelse. Vi har jobbet med innholdsmarkedsføring i noen år. Å få pris for den beste kampanjen i hele Europa, er stort for ei lita avis, sier sjefredaktør Kim Riseth.

– Og så er det utrolig artig at det er så mange som har vært involvert i prosjektet. Hele prosjektet handler om stolthet, og det har vi innfridd i dag, legger han til.

– Det var 12 i crewet, fra NA og innleid. I tillegg var det over 40 medhjelpere i grendene. Det viser at prosjektet har skapt engasjement, og blitt lagt merke til, sier Lars Øvereng.

Prisen består av en glass-statue formet som en isklump og et diplom.

– Nå går vi videre til en verdensomspennende konkurranse, der vinnerne fra hver verdensdel møtes neste år, sier Riseth.