Nå blir NA ny på nett

I dag lanserer NA nettsida i ny drakt - og fredag skjer det samme med papiravisa. Her er store deler av arbeidsstokken samlet: Fra venstre Line Stjernen, Tor Martin Årseth, Øivind Rånes, Hilde Berntsen, Pål Morten Skaret, Bastian Øien Alstad, Martin Fossland, Kjell Vidar Aune, Tommy Sten, Odd Egil Hegge Selnes, Lars Mørkved, Lars Øvereng, Sven Erik Persson, Knut Høihjelle, Kim Riseth, Lars Petter Danielsen, Hans Petter Barlien, Eystein Fiskum Hansvik, Eva Meidal, Ingebjørg Fyrileiv Guldvik, Guri Øvereng og Elin Sofie Lorvik.

I dag lanserer NA nettsida i ny drakt - og fredag skjer det samme med papiravisa. Her er store deler av arbeidsstokken samlet: Fra venstre Line Stjernen, Tor Martin Årseth, Øivind Rånes, Hilde Berntsen, Pål Morten Skaret, Bastian Øien Alstad, Martin Fossland, Kjell Vidar Aune, Tommy Sten, Odd Egil Hegge Selnes, Lars Mørkved, Lars Øvereng, Sven Erik Persson, Knut Høihjelle, Kim Riseth, Lars Petter Danielsen, Hans Petter Barlien, Eystein Fiskum Hansvik, Eva Meidal, Ingebjørg Fyrileiv Guldvik, Guri Øvereng og Elin Sofie Lorvik. Foto:

Onsdag ble nettavisa ny, mens papiravisa får sin ansiktsløftning på fredag. De aller største endringene blir likevel de du ikke ser.

DEL

NAMSOS: Endringene markerer overgangen fra Polaris til Amedia; aviskonsernet NA var en del av før Trønder-Avisa-konsernet ble eier i 2015.

– Sånn sett er ringen på mange måter sluttet. Samarbeidsavtalen med Amedia innebærer at vi entrer et nytenkende moderskip som benytter moderne teknologi for å fronte det vi er aller best på: Det viktigste innholdet fra Namdalen, sier sjefredaktør og administrerende direktør Kim Riseth i NA.

Gratis i to uker

I de to første ukene etter omlegginga, vil alt innholdet på NAs nettsider være tilgjengelig gratis.

Selv om du som leser først og fremst vil merke endringene gjennom hvordan NA heretter blir seende ut på nett og papir, er de største forskjellene de du ikke ser.

De nye løsningene forenkler produksjonsprosessen for journalistene. Gjennom Amedia får NA tilgang til en rekke verktøy for å måle hvor godt artikler faktisk leses, og hvor stor interesse de fanger i ulike lesergrupper.

– NA har over lengre tid jobbet godt med det vi kaller innholdsutvikling. Men nå setter vi i gang et mer målrettet arbeid for å treffe leserne våre enda bedre, og for å nå nye lesergrupper. Særlig viktig blir det å sikre at også dem under 40 år blir avislesere, sier sjefredaktøren.

Redaksjonen har dessuten organisert seg litt annerledes. Den største endringen siden nyttår er at det satses mer på nyheter.

– Vi har lagd en egen gruppe som jobber med de raske nyhetene. Vår ambisjon er at vi alltid skal være først med hendelser og viktige nyheter i Namdalen, sier Riseth

Økt satsing i Ytre Namdal

Omlegginga av organisasjonen innebærer også at de fleste tekniske systemer er byttet ut. Som NA-leser vil du merke at både nett- og papirutgavene ser litt annerledes ut.

NYE PÅ LAGET: Lena Erikke Hatland (til høyre) har fått med seg Gunnar Hemming og Marte Volden ved NAs lokalkontor i Ytre Namdal. I tillegg er NA i ferd med å ansette en egen, dedikert markedskonsulent i distriktet.

NYE PÅ LAGET: Lena Erikke Hatland (til høyre) har fått med seg Gunnar Hemming og Marte Volden ved NAs lokalkontor i Ytre Namdal. I tillegg er NA i ferd med å ansette en egen, dedikert markedskonsulent i distriktet. Foto:

– Vi fornyer både nettavisa og papiravisa med nytt design, som vi tror og håper leserne liker, sier sjefredaktør Kim Riseth, som legger til at NA også har forsterket satsinga i Ytre Namdal.

– Vi har engasjert to nye journalister ved lokalkontoret i InnovArena – Marte Volden og Gunnar Hemming , og nå er vi også inne i en prosess med å sikre oss en dedikert selger i distriktet. Mye av årsaken er rett og slett at leserne i Ytre Namdal er de mest digitale vi har, sier Riseth.







Artikkeltags

Kommentarer til denne saken