NAMSOS: – Jeg ble vel klar over «Hainnel lokalt» i månedsskiftet oktober-november, og etter det har jeg scannet koden når jeg har handlet hos bedrifter som er med på kampanjen. Det er viktig å ta vare på små, lokale aktører, mener Seem.

44-åringen møtte onsdag opp i Bohus Hustad sine lokaler på Østre byområde i Namsos, hvor hun fikk overlevert det synlige beviset på at hun er vinner av julekampanjen i «Hainnel lokalt»: Et gavekort på 40.000 kroner fra møbelsenteret.

– Nå kan du velge og vrake i alt det vi har, smiler varehussjef Knut Rasmussen i Bohus Hustad idet gavekortet skifter eier.

Nytt spisebord til kjøkkenet

Og for vinneren passer det bra med et gavekort akkurat nå.

– Vi skal pusse opp kjøkkenet i mars, og jeg tenker gavekortet skal bli brukt til et nytt spisebord. Og kanskje en ny tv-benk. Eller begge deler, sier hun og ler.

– Har du vinnerlykke?

– Egentlig ikke. Men jeg vant faktisk en julekalender fra Apotek 1 i Grong rett før jul. Nå må jeg vel tippe Lotto også, sier en fornøyd vinner.

«Hainnel lokalt»-kampanjen ble lansert i september, og salgssjef Lars Petter Danielsen i Namdalsavisa opplyser at 34 bedrifter er med på kampanjen. Firmaene som er med får promotere så mange tilbud de ønsker på fronten av NAs mobil- og nettsider for en fast pris per måned.

– Storparten av bedriftene som deltar er i Namsos, men det er også med lokale handelsaktører i Grong, på Rørvik og i Kolvereid.

Hovedpremie verdt 100.000 kr

Alle butikkene som er med på «Hainnel lokalt»-kampanjen har en egen monter med QR-kode. Denne koden må kundene scanne via appen for å kunne være med i trekninga av premier.

– Hver uke trekkes det ut en vinner som får 1.000 kroner fra Grong sparebank. Nå i julekampanjen ble altså Yvonne trukket ut som vinner av et gavekort fra Bohus verdt 40.000 kroner, og hovedpremien trekkes i forbindelse med Namsosmartnan neste år. Vinneren får lease en Ford Kuga hybrid fra Otto Moe gratis i ett år – og premien har en anslagsvis verdi på hele 100.000 kroner, sier Danielsen.

– Hvordan er kampanjen blitt mottatt blant kundene?

– Vi har merket en fin økning i antall scanninger, fra 50-60 den første uka til rundt 200 nå før jul. Totalt er det registrert 2.400 scanninger siden oppstarten, forteller Lars Petter Danielsen i NA.